اخبار

گفت‌وگو با امین حزباوی و مهدی محبی
روابط عمومی /

گفت‌وگو با امین حزباوی و مهدی محبی

مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان با امین حزباوی و مهدی محبی گفت‌و‌گو کرد.

سعیدی: در کنار امین حزباوی و مهدی لیموچی هستیم. دو بازیکنی که تازه به تیم سپاهان پیوسته‌اند و قرار است گفت‌وگویی با این دو بازیکن داشته باشیم؛ بچه‌ها اگر می‌خواهید سلام و احوال‌پرسی با بینندگان داشته باشید در خدمتتان هستیم.

مهدی لیموچی: به همه هواداران سپاهان، مردم اصفهان و بینندگان سلام می‌کنم و خیلی خوشحالم که در تیم سپاهان حضور دارم؛ امیدوارم که امسال در کنار یکدیگر بهترین سال را برای تیم سپاهان رقم بزنیم.

امین حزباوی: من هم به هواداران سپاهان و مردم اصفهان سلام می‌کنم و خیلی خوشحالم که امسال در تیم بزرگ سپاهان هستم و امیدوارم روزهای خیلی خوبی را در کنار هم سپری کنیم.

سعیدی: امین و مهدی قبلا با یکدیگر هم‌بازی بودند و دوران خیلی خوبی را پشت سر گذاشتند.

حزباوی: البته برای مهدی دوران خیلی خوبی نبود!

لیموچی: بله من زمانی که به فولاد رفتم از سمت باشگاه قشقایی شیراز با محرومیت روبرو شدم و با وجود اینکه در کنار تیم تمرین می‌کردم اما یک سال و چهار ماه محروم بودم و واقعا برایم دوران سختی بود اما خوشبختانه توانستم برگردم و بعد از محرومیت به تیم پیکان رفتم و زیر نظر آقای حسینی دوباره روند رو به رشد خودم را پیدا کردم.

سعیدی: بعد از آن هم با آقای حسینی به آلومینیوم اراک پیوستی.

لیموچی: بله، بعد از پیکان هم با آقای حسینی یک سال خیلی خوب را در آلومینیوم اراک سپری کردم و باید از هم‌تیمی‌هایم در آن زمان و نیز مردم خونگرم اراک خیلی نسبت به من لطف داشتند تشکر کنم و امیدوارم که  بهتری اتفاقات در انتظار این تیم باشد.

سعیدی: امین از آن دوران برای‌مان بگو.

حزباوی: من تقریبا ۱۰ سال برای باشگاه فولاد بازی کردم و فولاد برای من مثل خانه‌ام است. فکر می‌کنم سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ بود که آقای لیموچی هم در فولاد به ما اضافه شد و می‌توان گفت دوران خوبی را با هدایت آقای نکونام داشتیم.

لیموچی: بله دوران خوبی بود. اگرچه به من سخت گذشت اما در همان محرومیت‌ هم درس‌های زیادی زیر نظر آقای نکونام گرفتیم و همه از تجربیات ایشان استفاده کردیم. درس‌ها و تجربیاتی که امروز خیلی به کارمان آمده.

سعیدی: زادگاه هر دو شما هم تا حدودی به هم نزدیک است. اینطور نیست؟

لیموچی: من زاده کازرون هستم و همیشه این موضوع را با افتخار گفته‌ام و مردم شهرم نیز همیشه به من لطف داشته‌اند که امیدوارم بتوانم این لطف و محبت‌های مردمم‌ را جبران کنم. امین هم زاده ایذه است و از کازرون تا ایذه حدودا ۵ ساعت فاصله است.

سعیدی: خب شما که قبلا هم‌بازی بودید و شهرهایتان هم فاصله زیادی با هم ندارد چرا در اردو با هم هم‌اتاق نشدید؟

حزباوی: فرقی ندارد. دل‌هایمان به هم نزدیک است و همه ما ایرانی هستیم.

سعیدی: امین چه شد که سپاهان را انتخاب کردی؟

حزباوی: سپاهان باشگاه بزرگ و با اصالتی است و هر بازیکنی آرزو دارد در باشگاه بزرگ سپاهان بازی کند چرا که بازی در سپاهان باعث پیشرفت هر بازیکنی می‌شود.  همچینن اصفهان مردم بسیار خوبی هم دارد و امیدوارم که بتوانم بهترین روند خود را در این باشگاه داشته باشم و روز به روز پیشرفت کنم.

سعیدی: فکر می‌کنم در مدتی که به تیم اضافه شدی توانسته‌ای با بچه‌های تیم هماهنگ شوی و خود را به آن‌ها نزدیک کنی.

حزباوی: بله همینطور است. من فکر می کنم با پنجاه درصد بازیکنان تیم سپاهان قبلا در تیم‌های مختلف و تیم ملی هم‌بازی و دوست بوده‌ام و از همان روز نخست اصلا احساس غربت نکردم. همچنین رفتار مسئولان باشگاه از مدیرعامل تا بقیه هم بسیار رفتار خوب و گرمی بود خیلی احساس راحتی می‌کنم.

سعیدی: البته بخشی از این موضوع هم به خون‌گرمی خودت که اهل جنوب هستی هم برمی‌گردد.

حزباوی: ممنونم؛ من زیاد با باشگاه سپاهان ارتباطی ندارم اما از همان روز اول حمایت و لطف مردم اصفهان شامل حالم شد و اصفهان هم مردم خونگرمی دارد.

سعیدی: مردم اصفهان به خونگرمی و مهمان‌نوازی معروف هستند و فکر می‌کنم امسال استقبال خیلی خوبی از بازیکنان جدید باشگاه داشتند.
آقا مهدی شما جو را چطور دیدید و اصلا چه شد که سپاهان را انتخاب کردید؟

لیموچی: من واقعا برای مهم بود که در تیمی بازی کن که هم مربی آن تیم من را بخواهد و هم خودم آن را دوست داشته باشم و ماجرای انتخاب من از پایان لیگ شروع شد که کادر فنی سپاهان از جمله آقای مورایس به من پیشنهاد دادند و گفتند که من را می‌خواهند. سپاهان واقعا باشگاه بزرگی است و بازی کردن برای این تیم آرزوی هر بازیکنی است؛ من هم وقتی دیدم کادر فنی این تیم و در راس آن آقای مورایس به من اعتقاد دارند از این پیشنهاد استقبال کردم و واقعا از اینکه اینجا در تیم سپاهان هستم خوشحالم.

سعیدی: این مدتی که در اردوی سپاهان حضور داری و زیر نظر اقای مورایس تمرین می‌کنی، ارزیابی‌ات از شرایط چطور بوده؟

لیموچی: آقای مورایس انسانی بسیار حرفه‌ای و جدی در کارشان هستند و امیدوارم امسال در کنار یکدیگر بتوانیم بهترین نتایج را چه در لیگ و چه در آسیا رقم بزنیم.

سعیدی: درباره استقبال مردم اصفهان می‌گفتی

لیموچی: بله من از روزی که به سپاهان پیوستم، مردم اصفهان و هواداران سپاهان با پیام‌ها و تبریکاتشان از من استقبال کردند و من واقعا دلگرم شدم و حس خوبی از مردم اصفهان گرفتم. همچنین از سمت بازیکنان تیم هم مورد استقبال قرار گرفتم و احساس غریبی نکردم. البته با اکثر یا شناخت داشتم یا در باشگاه‌های مختلف و تیم ملی ارتباط داشتم مثل امین حزباوی و محبی اما به هر صورت حس خیلی خوبی از بچه‌ها گرفتم و از آن‌ها از جمله محمد گریمی، پیام نیازمند، نیما میرزازاد و همه بازیکنان دیگر سپاسگزارم که با ما که تازه‌وارد بودیم طوری رفتار کردند که احساس غربت نکنیم و امیدوارم بتوانیم در کنار یکدیگر سال فوق‌العاده‌ای را رقم بزنیم.

سعیدی: این مدتی که به سپاهان پیوستید و فکر می کنم چند روز در اصفهان تمرین کردید و بعد هم در اردوی ترکیه حاضر شدید تمرینات را چطور می‌بینید؟

حزباوی: بازیکنان زیادی این فصل از سپاهان جدا شدند و بازیکنان جدیدی هم به سپاهان پیوسته‌اند و فکر می‌کنم قدری زمان لازم است تا بازیکنان به هماهنگی لازم برسند اما تیم خیلی خوب داریم که از بازیکنان باتجربه بسیار خوب در کنار بازیکنان جوان و باانگیزه زیر نطر مربی بزرگ و باتجربه‌ای تشکیل شده و امیدوارم سال خیلی خوبی پیش رو داشته باشیم و مطمئنا می‌توانیم با سپاهان اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. شرایط اردو هم شرایط بسیار خوبی است و یک بازی‌ هم داشتیم و چیزی که من پیش‌بینی می‌کنم این است که همه‌چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

سعیدی: آقا مهدی شما شرایط اردو و تمرینات را چطور می‌بینید؟

لیموچی: همانطور که امین گفت تقریبا پنجاه درصد از بازیکنان فصل قبل سپاهان جدا شدند و پنجاه درصد از بازیکنان فصل جدید، بازیکنانی‌اند که تازه به تیم پیوسته‌اند؛ ما تازه ده روز است که در اردو هستیم و کمی زمان لازم است تا به شرایط مطلوب برسیم. همین مدت نشان داده که می‌توانیم تیمی یک‌دست و یک‌دلی داشته باشیم و بهترین شرایط را رقم بزنیم. اردو هم اردوی خیلی خوبی بوده و تمرینات سنگین و سختی را در این مدت پشت سر گذاشته‌ایم یک مسابقه دوستانه خیلی خوبی  هم داشتیم. در آن بازی هنوز تیم به طور کامل شکل نگرفته بود و امیدواریم در بازی‌های بعدی تیم خوبی شکل می‌گیرد. احساسم این است که امسال تیم خیلی خوبی داریم و نتایح خیلی خوبی خواهیم گرفت.

سعیدی: تیمی که دیروز با آن مسابقه دادید از تیم‌های سوپرلیگ ترکیه بود و فکر می‌کنم بیشتر تیم‌هایی که با آن ها مسابقه دارید از لیگ برتر ترکیه هستند و همین به ارتقای شرایط تیم کمک می‌کند اینطور نیست؟

لیموچی: بله سطح لیگ ترکیه هم بالا است و همینطور است.

سعیدی: یک بازی مهم و سختی هن در هفته‌های آتی با شباب الاهلی دارید. ارزیابی‌تان از این بازی چیست؟

حزباوی: در فوتبال و برای باشگاهی مثل سپاهان فکر نمی‌کنم بازی آسانی وجود داشته باشد؛ حتی همان تیم‌های به ظاهر ضعیفی که در برابر سپاهان قرار می‌گیرند، تمام توان‌شان را به کار می‌گیرند تا مقابل سپاهان پیروز باشند. تیم شباب الاهلی تیم خوبی است و من شناخت کاملی از همه بازیکنان آن‌ها دارم و این بازی برای ما بسیار مهم است که مسابقه بعدی برسیم و بعد به لیگ نخبگان راه پیدا کنیم. من به عنوان یک بازیکن ملی‌پوش دوست دارم که در لیگ نخبگان بازی کنم و این مسابقه برای من بسیار بااهمیت است و برای آن لحظه شماری می‌کنم که تمام توانم را اولا برای تیم و بعد برای خودم بگذارم تا بتوانیم در این دو مسابقه پیروز باشیم و به لیگ نخبگان صعود کنیم. این موضوع برای باشگاه سپاهان، چه بازیکن و چه مربی این موضوع مهم است و فکر ‌می‌کنم همه از حضور سپاهان در لیگ نخبگان آسیا سود کنند و من برای این بازی‌ها لحظه شماری می‌کنم.

لیموچی: معمولا بازی‌ نخست هر فصل کمی دشوار است و خوشبختانه یا متاسفانه مهم‌ترین بازی فصل‌مان همین دو مسابقه پیش رو است. ما از همه لحاظ خود را برای مسابقه با شباب الاهلی آماده کرده‌ایم. قطعا به حمایت همه هواداران در این مسابقه نیاز داریم که در کنار ما باشند و ما هم بتوانیم تمام توان خود را برای پیروزی در آن مسابقه و مسابقه بعدی بگذاریم و به لیگ نخبگان راه پیدا کنیم.

سعیدی: می‌خواهم کمی هم نظرتان را درباره هم‌تيمی‌ها بپرسم.
فکر می‌کنید بامزه‌ترین بازیکن تیم کیست؟

حزباوی: شوخ‌ترین بازیکن نیما میرزازاد است که خیلی ما را اذیت می‌کند

لیموچی: آقای محبی هم هست.

حزباوی: آقای محبی باید در این گفت‌وگو دعوت می‌شد.

لیموچی: حسین گودرزی هم شوخ و بامزه است که به زودی به ما می‌پیوندد.

سعیدی: پس جمع بجه‌های بامزه جمع است.

حزباوی: ولی واقعا تیم خوبی داریم؛ چه بزرگان تیم که واقعا به عنوان بازیکن حرفه‌ای بازیکنان جوان‌تر را به چشم کسی که بازی نکرده و بی‌تجربه است نگاه نمی‌کنند و جمع خیلی خوبی داریم که همه به هن احترام می‌گذارند و این رفتار احساس خوبی به من داد.

لیموچی: من هم فکر می‌کنم آقا نیما و آقای محبی که هم‌اتاقی من است بازیکنان بامزه تیم هستند.

حزباوی: از روزی که آقای مهدی محبی اینجا آمده فقط آب گازدار می‌خورد. روزی سه چهار آب گازدار می‌خورد.

سعیدی: آقا نیما هم همینجا است. آقا نیما شما هم در گفت‌وگوی ما شرکت کنید.

میرزازاد: پس محبی کجاست؟

حزباوی: احتمالا دارد آب گازدار می‌خورد!

میرزازاد: اردوغان الان زنگ زد و گفت تا الان محبی یک نیسان آب گازدار خورده.

سعیدی: می‌گویند ترکیه با کمبود آب گازدار روبرو شده.

میرزازاد: ولی انصافا لیموچی و حزباوی بچه‌های خوبی هستند و امیدواریم فصل خوبی در کنار هم داشته باشیم. خدانگهدار.

سعیدی: خب درباره آقا نیما که حرف زدیم. دیگر کدامیکی بامزه است؟

لیموچی: همه بچه‌ها چه بزرگتر‌ها و چه جوانترها خوبند و انصافا در این مدت من جز خوبی از بچه‌ها ندیدم.

سعیدی: باجذبه‌ترین بازیکن تیم کیست؟

حزباوی: همه بچه‌ها با هم خوب هستند و همه به یکدیگر احترام می‌گذاریم وهمگی باشخصیت هستند و این‌طور نیست که کسی به دیگری زور بگوید.

لیموچی: بزرگترهای تیم طوری رفتار کرده‌لند که همیشه احترام متقابل بین همه بازیکنان وجود دارد.

سعیدی: اگر بخواهید خطاب به هواداران حرفی بزنید بفرمایید.

حزباوی: به نظر من هواداران سپاهان هواداران بسیار خوب و بافرهنگی هستند. یکی از دلایلی که من پیشنهاد سپاهان را قبول کردم هواداران خوب این تیم بود و به این فکر می‌کردم من همان‌طور که در فولاد با لطف هواداران پیشرفت کردم، در سپاهان هم مطمئنا با حمایت هواداران پیشرفت خواهم کرد. همیشه گفته‌ام و تجربه کرده‌ام که من بدون مردم و هواداران چیزی نیستم. از هوادران خواهش می‌کنم مثل همیشه از بازیکنان حمایت کنند چراکه بازیکنان با حمایت هواداران بزرگ می‌شوند و رشد می‌کنند و امیدوارم که در کنار هواداران سال خیلی خوبی داشته باشیم.

لیموچی: هواداران عزیز! امیدوارم که به زودی در ورزشگاه بزرگ نقش‌جهان در مسابقه برابر شباب الاهلی بیینمتان؛ خیلی دوستتان دارم. به امید دیدار.

حزباوی: من می‌خواهم تشکری هم از مردم خوب خوزستان و اهواز و به ویژه مردم کوت‌عبدالله بکنم. کوت‌عبدالله فکر می‌کنم ته اهواز باشد با مردمی بسیار مظلوم و بااستعداد که فکر می‌کنم می‌توان هزاران بازیکن حرفه‌ای از آن جا درآورد. من از بچگی آن‌جا بازی کرده‌ام و این را می‌دانم و عمیقا احساس می‌کنم. می‌خواهم از آن‌ها تشکر کنم که همیشه و همه‌جا من را تشویق و حمایت کردند و من تا ابد مدیون این مردم هستم و همیشه به آن‌ها افتخار می‌کنم زیرا همانطور که همیشه گفته‌ام اگر بچه‌های اهواز و کوت‌عبدالله نبودند الان امین حزباوی وجود نداشت. همیشه از آن‌ها تشکر می‌کنم و تا جایی که بتوانم هر کمکی از دستم بر بیاید برای محله و شهرم انجام می‌‌دهم و از مسئولان هم می‌خواهم که سری هم به مناطق محروم کوت‌عبدالله بزنند که بازیکنان بااستعدادی را می‌توانند از آنجا پیدا کنند. هزاران امین حزباوی و ایوب والی در آن منطقه است.

مطلب قبلی تساوی سپاهان و سیواس اسپور ترکیه
مطلب بعدی طلایی پوشان به سواحل خلیج فارس رسیدند
چاپ
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
0رأی موافق 0رأی مخالف

جستجو در اخبار

DNN