اخبار

گپ‌وگفت دوربین باشگاه سپاهان با جواد آقایی‌پور و محمدمهدی محبی
روابط عمومی /

گپ‌وگفت دوربین باشگاه سپاهان با جواد آقایی‌پور و محمدمهدی محبی

دوربین باشگاه سپاهان در حاشیه اردوی این تیم در ترکیه به سراغ دو بازیکن جدید این تیم رفت و با آن‌ها به گفت‌وگو نشست.

به گزارش روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، این گفت‌وگو در حاشیه اردوی تدارکاتی تیم سپاهان در شهر ارزروم ترکیه با دو تن از بازیکنان جوان و به بهانه حضور آنها در جمع طلایی‌پوشان صورت گرفت.

در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانید: 
محبی: بله من از محله فیروزآباد در شهرری نزدیکی شاه‌عبدالعظیم هستم.
سعیدی: چطور شد که حضور در مسابقات لیگ برتر را با بازی در تیم نفت مسجد سلیمان شروع کردید؟ محل زندگی شما با تیمی که از آن حضور در لیگ را شروع کردید اندکی نامرتبط است. 

محبی: من نخستین بازی‌ام در لیگ برتر برای تیم نفت مسجد سلیمان بود که به واسطه آقا مجید محافظت‌کار که در آن مقطع مربی پایه من بود و اکنون در کنار آقای مجتبی حسینی مربی تیم آلومینیوم است. بنابراین شروع فوتبالی من در لیگ برتر از تیم نفت مسجد سلیمان بود. بعد از آن همراه آقای حسینی به تیم پیکان رفتم و بعد از آن دو سال خیلی خوب را در تیم مس رفسنجان بازی کردم که حس خیلی خوبی به این تیم، شهر رفسنجان و مردم آن داشتم. اکنون هم در تیم بزرگ سپاهان هستم و از این تصمیم بسیار خوشحالم و امیدوارم در ادامه مسیر هم این حس خوب باقی بماند و انشالله در آخر فصل به قهرمانی منجر شود.

سعیدی: فکر می‌کنم پیش از این که به سپاهان بپیوندی، به نوعی توسط آقا محرم نویدکیا سپاهانی شده بودی! درست است؟

محبی: هرچقدر از خوبی آقا محرم بگویم کم است. بدون تملق باید بگویم آقای نویدکیا بسیار آدم شریف و بزرگی هستند اما اینکه بگویم پیوستنم به سپاهان به خاطر آقا محرم بود درست نیست. من خودم دوست داشتم پیشرفت کنم و سپاهان بهترین تیمی بود که می‌توانستم انتخاب کنم.

سعیدی: پس به سپاهان پیوستی تا مسیر پیشرفت را سرعت ببخشی؟

محبی: دقیقا! من پیش از این تصمیم به طور طبیعی شک داشتم و به درستی یا نادرستی این تصمیم خیلی فکر کردم اما اکنون که در این تیم هستم حس بسیار خوبی نسبت به سپاهان، هم‌تیمی‌هایم و جو تیم دارم؛ دو هفته‌ای که پیش از اردو در اصفهان بودم، بسیار از این شهر خوشم آمد و فکر می‌کنم سپاهان تیم بسیار خوبی است و می‌تواند پله ترقی بزرگی برایم باشد.

سعیدی: اجازه بدهید از جواد آقایی‌پور هم بگوییم. سوابق فوتبالی تو در تیم‌های گیلانی به نوعی با محل زندگی‌ات ارتباط دارد و منطقی تر به نظر می‌رسد. 

آقایی‌پور: ابتدا خدمت شما، همه بینندگان و هواداران خوب سپاهان سلام می‌کنم. من ابتدا در تیم‌های پایه گیلانی بودم و در رده جوانان به تیم جوانان سپیدرود پیوستم و در این مقطع بود که به تیم ملی جوانان دعوت شدم و پس از آن به واسطه آقای علی نظرمحمدی گه لطف زیادی به من داشتند به بزرگسالان تیم سپیدرود دعوت شدم و این آغاز فوتبال من در رده بزرگسالان بود. فکر می‌کردم حدود ۱۶ سال داشتم که برای تیم سپیدرود در لیگ برتر بازی کردم و واقعا به تیم بزرگ سپیدرود و آقای نظرمحمدی مدیونم. در ادامه بعد از سپیدرود به نساجی رفتم و مدتی در این تیم مصدوم شدم و به لیگ یک و تیم شهرداری آستارا اضافه شدم و مسیر فوتبالی من قدری دگرگون شد. در آنجا توانستم خودم را نشان بدهم و آقای پورموسوی من را دیدند و به من لطف داشتند و من را به تیم استقلال خوزستان دعوت کردند که این تیم سکوی پرتاب من شد و موفق شدیم با این تیم به لیگ برتر صعود کنیم و همین تیم را حفظ کردیم و من هم عملکرد قابل قبولی در استقلال خوزستان ارائه کردم. در آن مقطع دو بار به اردوی تیم ملی دعوت شدم و یک بازی پنج دقیقه‌ای هم برای تیم ملی انجام دادم که تجربه خوبی بود و تجربه بازی در تیم ملی و قرار گرفتن در کنار بازیکنان بزرگ تیم ملی در روند پیشرفتم تاثیر زیادی داشت. خیلی از اینکه اکنون در سپاهان هستم خوشحالم و از انتخابم بسیار راضی هستم چراکه سپاهان تیمی حرفه‌ای و با شخصیت است که هواداران بسیار خوب و پرشوری دارد که واقعا یک ارتش طلایی هستند.

سعیدی: چه شد که سپاهان را برای ادامه مسیر فوتبالی خود انتخاب کردی؟

آقایی پور: انتخاب من سپاهان شد چون این باشگاه آنقدر حرفه‌ای است که بازیکن در آن واقعا از فوتبال لذت می‌برد. هواداران پرشوری هم دارد که البته من فعلا از دور این شور هواداران را احساس کردم و امیدوارم از نزدیک نیز همین‌طور باشد  چون من خودم از آن‌ها انرژی خوبی می‌گیرم و سعی می‌کنم که با تمام وجود برای آن‌ها بجنگم تا شرایط خوبی ایجاد شود. ضمن اینکه در شرایط نقل و انتقالات، انتخاب کردن کار سختی است چون باید همه ابعاد را در نظر گرفت؛ در آن وقت کم حاشیه‌سازی‌هایی انجام گرفت که من نادیده گرفتم و در نهایت تصمیم گرفتم که سپاهانی بشوم و خیلی از این تصمیم خوشحالم.

درباره شرایط اردوی سپاهان در ترکیه برایمان توضیح بده.
آقایی‌پور: نمی‌دانم هنوز یک ماه از حضور من در سپاهان گذشته یا نه اما در همین مدت واقعا حرفه‌ای بودن باشگاه سپاهان را به چشم دیدم و این موضوع خیلی در روحیه و فوتبالم می‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد و به همین دلیل است که با ذوق و شوق می‌گویم که از این انتخابم خوشحالم و بودن در سپاهان می‌تواند مسیر جدیدی برایم باشد و پیشرفت سریع‌تری داشته باشم.
محبی‌: خوشبختانه جو تیم به قدری خوب است که خیلی خوب با هم‌تیمی‌ها ارتباط گرفتم و با هم دوست شدیم. من قبل از اینکه بخواهم به سپاهان بپیوندم، در تیم مس رفسنجان بازیکنانی داشتیم که تجربه بازی و حتی کاپیتانی سپاهان را داشتند و وقتی که درباره این باشگاه با آن‌ها مشورت کردم، درباره امکانات و حرفه‌ای بودن سپاهان از آن‌ها تعریف‌های زیادی شنیده بودم که اکنون دارم این موضوع را می‌بینم. وقتی که گزینه‌هایم را اولویت‌بندی می‌کرم، سپاهان اولین گزینه‌ای بود که ترجیح می‌دادم برای آن بازی کنم.

سعیدی: بدون شک حضور محرم نویدکیا اسطوره سپاهان و سرمربی‌گیری او در مس رفسنجان اتفاق بزرگی بود که تجربه‌اش کردی. اسطوره سپاهان، آقای نویدکیا هم که به نوعی تیم مس رفسنجان را متحول کرد و همیشه در قلب سپاهانی‌ها جا دارد و فکر می‌کنم از ایشان هم چیزهای زیادی یاد گرفتی؟

محبی: دقیقا همین‌طور است. ما در نیم‌فصل برهه بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و بین خودمان به این نتیجه رسیده بودیم که به احتمال زیاد مس گزینه اول سقوط باشد اما آقا محرم با حضور در این تیم، خیلی خوب آن را جمع کرد و ما را به نیمه‌نهایی جام حذفی رساند. زیاد خوشایند آقامحرم نیست که از او تعریف کند اما خود من به شخصه خیلی از ایشان درس یاد گرفتم و هم در بعد فنی و هم از لحاظ شخصیتی و رفتاری واقعا اسطوره بودن برازنده ایشان است.

سعیدی: حالا زیر نظر اقای مورایس در سپاهان تمرین می‌کنی که بسیار برای جوانان ارزش قائل است و در مدتی که رهبری سپاهان را در دست داشته جوانان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده که حتی یکی از آن‌ها فصل پیش لژیونر شد. ارزیابی‌تان از کار کردن با آقای مورایس و شخصیت ایشان چیست؟

محبی: جوانگرایی مورایس از بیرون هم قابل مشاهده است. وقتی به خریدهای امسال هم نگاه کنیم، بزرگسال‌‌ترین بازیکنی که به تیم پیوسته صالح حردانی ۲۵ ساله بوده و خود همین موضوع باعث می‌شود که بازیکن آرزو کند ای کاش می‌شد زودتر به این باشگاه بیاید. خود من دوست داشتم زودتر به این تیم می‌آمدم؛ مطمئنا کار کردن با چنین مربی با این سطح فنی و آگاهی و نظم در موفقیت من تاثیر خیلی مثبتی خواهد داشت. از لحاظ شخصیتی هم من خیلی درباره سطح روانشناسی آقای مورایس شنیده بودم و در همین مدت کوتاهی که به سپاهان پیوستم این موضوع را به چشم دیده‌ام و فکر می‌کنم از نظر روانشناسی در همین مدت چیزهای زیادی از ایشان آموخته‌ام.

آقایی‌پور : همان‌طور که گفتم امکانات و شرایطی که باشگاه فراهم کرده بسیار خوب است و کسی که از این امکانات و شرایط به خوبی بهره‌ می‌گیرد آقای مورایس است. هم جوانان خوبی را به جامعه فوتبالی ایران نشان داده و قرار است بعد از این هم نشان بدهد. به هرحال ما هم به این تیم آمده‌ایم تا از تجربیات و تخصص ایشان استفاده کنیم. آنالیزها و کارهایی که می‌کنند بسیار تحسین برانگیز است و من و دیگر بازیکنان را تحت تاثیر قرار داده. امیدوارم که در مسیر پیش رو بتوانیم بیش از پیش از این تجربیات و تخصص استفاده کنیم و پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

سعیدی: اجازه دهید درباره بازی پلی‌آف پیش روی سپاهان در برابر شباب الاهلی بپرسیم. نظرتان چیست؟

محبی: دو سه سال اولی که در نقش‌جهان در برابر سپاهان بازی کردم در ایام کرونا بود اما دو سال اخیر که بازی کردم واقعا جو ورزشگاه من را گرفته است و خیلی ذوق دارم هرچه زودتر هواداران را در آن جو پرشور آسیایی ببینم و بسیار امیدوارم که این بازی را با برد پشت سر بگذاریم و دل هواداران شاد کنیم و هواداران هم با حضورشان ما را دلگرم کنند. خیلی برای این مسابقه آماده هستیم و زودتر از دیگر تیم‌ها تمرینات را شروع کردیم و امیدواریم و با پیروزی دل هواداران را شاد کنیم.
آقایی‌پور: اول باید بگویم که قبل از اینکه به سپاهان بیایم، هر باری که روبه روی سپاهان بازی داشتیم و درباره این تیم با هرکسی صحبت می‌کردم می‌گفتند که جو ورزشگاه تقش جهان جو بسیار سنگینی است و واقعا این جو ما را می‌گرفت. اما درباره این بازی حساسی که در پیش داریم، این بازی واقعا برای تک تک ما اهمیت بسیاری دارد چراکه راه ورود به لیگ نخبگان آسیا است و هم باعث می‌شود خود ما دیده شویم و هم برای باشگاه اهمیت دارد بنابراین تلاش می‌کنیم با جدیت، اعتماد به نفس و تمرکز تمام و با تمام وجود به استقبال این بازی برویم؛  این مسابقه نخستین مسابقه ما هم است و پرقدرت به زمین مسابقه خواهیم رفت و از هواداران‌مان هم می‌خواهیم که مثل همیشه پشت تیم باشند و با حضور در ورزشگاه ما را تشویق کنند.

سعیدی در ادامه خطاب به محبی: با بازیکنان که صحبت می‌کردم از تو به عنوان یکی از بازیکنان فان و بامزه تیم نام می‌بردند. نظر خودت چیست؟

محبی: بالاخره بچه‌ها شوخی می‌کنند...
آقایی‌پور: مهدی توی جمع خودمان واقعا خیلی باحال است.
محبی: کلآً بچه‌ها خیلی به شوخی من را اذیت می‌کنند. نیما، ارشیا، جواد، مهدی و بقیه‌ شوخی می‌کنند و جو تیم صمیمی است.

آقایی‌پور: خوشبختانه جو تیم خیلی خوب است و بچه‌ها هم با ما صمیمی شده‌اند و این خیلی خوب است. حتی بزرگ‌ترهای تیم هم جو صمیمی ایجاد کرده‌اند و از به این خاطر تشکر می‌کنیم. به خاطر همین هم جدا از احترامی که نسبت به یکدیگر قائلیم، شوخی و خنده‌مان هم به حای خود برقرار است.
سعیدی:  بالاخره نفهمیدیم محبی مافیاست یا شهر؟
محبی: این شش شبی که بازی کردیم من همیشه شهر بوده‌ام.
آقایی‌پور: من همیشه گفته‌ام محبی مافیاست اما همیشه شهر بوده.
محبی: آقا سیاوش همیشه می‌گوید به محبی نمی‌خورد مافیا باشد. من همیشه می‌ترسم یک روز مافیا باشم و او این حرف را بزند و من شرمنده او شوم.

سعیدی: به نظرتان بین بازیکنان کدامیک از بقیه فان‌تر و باحال تر است؟ حسین گودرزی هم که به تازگی به جمع‌تان پیوسته و به نظر بازیکن فانی می‌رسد؟

محبی: حسین فکر می‌کنم به زودی جای شما را هم بگیرد.
آقایی‌پور: حسین یک پله فان‌تر از محبی است. حالا کم کم رو می‌شود.

سعیدی: به جز حسین کدامیک از بچه‌ها فان‌تر است؟

محبی: هادی محمدی خیلی فان است.
آقایی‌پور: هادی و صالح حردانی.
محبی: صالح از موقعی که من آمدم است کلاس زبان می‌رود و هیچ چیزی هم یاد نگرفته. فکر می‌کنم تازه شروع کرده است.
آقایی‌پور: مثلا انگلیسی صحبت می‌کند بعد وسط کار فارسی حرف می‌زند ناگهان لری صحبت می‌کند...

سعیدی: هادی هم همینجوری است. یک کلمه انگلیسی حرف می‌زند یک کلمه فارسی
محبی: بله ولی خب منظور را می‌رساند.
سعیدی: الان دابو فارسی یاد گرفته!
محبی: بله دابو خیلی باهوش است.
آقایی‌پور: بله دابو خیلی خوب صحبت می‌کند. من اصلا تعجب کردم وقتی فارسی حرف زدن دابو را دیدم.

سعیدی: به نظرتان پرصلابت‌ترین بازیکن تیم کیست؟ 
محبی و آقایی‌پور: آقا کاوه

سعیدی: نظرتان درباره کاپیتان‌ها چیست؟ 

محبی: من با آقا پیام در تهران زمان تعطیلات بعد از فصل یکی دوبار تنیس و فوتبال بازی کرده بودم و از ایشان شناخت داشتم. یک مربی مشترک تنیس داریم و دورادور پیام را می‌شناختم. از آقا محمد هم خیلی شنیده بودم و همانطور که شنیده بودم بازیکن سالم، درست و باشخصیتی است.

آقایی‌پور: نیازی به گفتن نیست و همه می‌دانند. آقا محمد آدم بسیار باشخصیت، بی‌حاشیه و آرامی است.

سعیدی: در بازی دوستانه‌ای که با استانبول اسپور داشتیم، دو گل مسابقه روی پاس‌های شما دونفر به ثمر رسید. گل نخست با حرکت زیبا و پاس جواد آقایی‌پور توسط شکاری به ثمر رسید و گل دوم هم روی پاس محبی. به نظر می‌رسد امسال باید منتظر گل‌های زیادی باشیم؟

محبی: همینطور است. من خیلی امیدوارم که بتوانم امسال عملکرد خوبی داشته باشم. هم برای خودم و هم برای شاد کردن دل هواداران.

سعیدی: امسال تعدادی بازیکن جوان و باانگیزه و البته شایسته در کنار بزرگترهای تیم، تیم سپاهان را تشکیل می‌دهند. سپاهان امسال را چطور می‌بینید؟

محبی: من با برخی در این باره صحبت می‌کردم مثلا جلال علیمحمدی می‌گفت: این بار اولی است که می‌بینم سپاهان اینطور باهوش دارد خرید می‌کند.
 دقیقا مشخص است که به دنبال این است که سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشد و بتواند در سال‌های آینده تیمی خوب و قوی داشته باشد و اگر دقت کنید می‌بینید همه بازیکنان جوانی را جذب کرده که آمار خیلی خوبی داشته و نقطه قوت تیم‌های خود بودند. تیم بسیار جوان شده و فکر می‌کنم هرچقدر زودتر بتوانیم به هماهنگی و یک‌دلی لازم با هم برسیم می‌توانیم خیلی زود نتیجه مثبت بگیریم و این روند به قهرمانی ختم شود.

آقایی‌پور: همانطور که مهدی گفت، به نظر من هم جوانانی که امسال جذب شدند، بسیار بااستعداد، کم‌ادعا و پرتلاش هستند و خیلی می‌توانند به تیم بزرگ سپاهان کمک کنند. دوستان من هستند و طبق شناختی که از آن‌ها دارم، بچه‌های حرفه‌ای، باشخصیتی و بی‌حاشیه‌ای هستند که می‌توانند آینده روشن‌تری برای سپاهان رقم بزنند و امیدوارم که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. 

سعیدی: اصفهان را چقدر می‌شناسید؟

محبی: ما دو هفته در اصفهان بودیم؛ قبل از آن هم فقط روزهای قبل از بازی به هتل می‌آمدیم و بعد از بازی هم می‌رفتیم اما تعریف زیادی از این شهر شنیده بودیم و در این دو هفته‌ای که در اصفهان بودم، حس مثبتی از آن گرفتم. مردم اصفهان هم تابحال خیلی رفتار خوبی با من داشتند و هرکجا ما را می‌بینند خیلی خوب برخورد می‌کنند. من خودم خیلی از این موضوع خوشحال هستم. انتظار قهرمانی از ما دارند و این انتظار دور از دسترسی برای سپاهان نیست.

سعیدی: لهجه اصفهانی را یاد گرفته‌اید؟
آقایی‌پور: اس دارد آخر هر کلمه
سعیدی: نه بابا اینطور هم نیست.
محبی: یه مقدار سخت است ولی فکر می‌کند کمی زمان بگذرد بیشتر بتوانم اصفهانی حرف بزنم.
آقایی‌پور: من یک کلمه یاد گرفته‌ام؛ "کوجایی"؛ من هم مثل مهدی بیشتر روزهای قبل از بازی به اصفهان آمده بودم‌. شناخت داشتم از این شهر اما بیشتر عکس‌های اصفهان را دیده بودم و خودم هم در اصفهان عکس دارم اما خودم برای مسافرت به اصفهان نیامده‌ام. 

سعیدی: به غذاهای اصفهانی علاقه‌ای دارید:
محبی: من تعریف خورش ماست را خیلی شنیده‌ام اما هنوز نخورده‌ام.
آقایی‌پور: من اصلا غذاهای اصفهانی را نمی‌شناسم.
سعیدی: یعنی حتی بریون را نشنیده‌اید؟
آقایی‌پور: نه
محبی: چرا من اسم بریونی را شنیده‌ام اما هنوز نخورده‌ام اما خانواده‌ام عاشق گز آردی هستند. من هربار که به اصفهان آمدم پنج شش بسته گرفتم و سوغاتی برده‌ام.

سعیدی: اگر خطاب به هواداران سپاهان نکته یا پیامی دارید، بفرمایید: 

آقایی‌پور: هواداران عزیز سپاهان! از حضور در باشگاه سپاهان خیلی خوشحالم و امیدوارم که سالی باشد که لبخند شما را ببینم و البته اشک شوق‌تان. امیدوارم مسیری که می‌رویم به سمت قهرمانی باشد و مسیر خوب و درخشانی باشد. و نیز خیلی به این تیم امیدوارم؛ با تمام وجودم برای این تیم می‌جنگم. مخلص همه هواداران سپاهان هم هستم.

محبی: هواداران بزرگ سپاهان! ما همه خیلی خیلی خوشحالیم که در این تیم هستیم و بسیار مشتاقیم که در نخستین بازی شما را ببینیم. ما اینجاییم تا دل شما را شاد کنیم و امیدواریم که بتوانیم برایتان قهرمانی بیاوریم.

سعیدی: درباره شهر خودتان بگویید. بدون شک با حضور شما در تیم سپاهان و استقبال آن‌ها، شاهد سپاهانی‌های زیادی در شهرهای محل زندگی شما خواهیم بود. 

آقایی‌پور: من گیلانی و گیلک هستم و عاشق گیلانم. مردم رشت خیلی برای من عزیزند. به اینکه گیلک هستم افتخار می‌کنم. همیشه به من لطف داشته‌اند و من را حمایت کرده‌اند؛ چه زمانی که در سپیدرود بودم و چه در تیم‌های دیگر که بودم و همین الان که در سپاهان هستم خیلی از من حمایت کردند و امیدوارم که حمایت‌شان همیشه شامل حالم باشد.
محبی: من پدر و مادرم اصالتا ترک میانه تبریز هستند. خودم در شهرری دنیا آمده‌ام و تمام خاطراتم در محله فیروزآباد بوده است. آنجا را خیلی دوست دارم و روزهای خوب و سخت و اشک و لبخندهای زیادی در آن محل برای من اتفاق افتاده و دوستان باارزشی آنجا دارم که خیلی به من کمک کرده‌اند و از همه آن‌ها متشکرم.

سعیدی: فصل گذشته، فصل خیلی سختی بود و مردم اصفهان خیلی اذیت شدند تا بالاخره توانستیم قهرمان حذفی بشویم. امیدواریم که به تلاش شما امسال فصل خیلی بهتری باشد و اتفاق خیلی خوبی را رقم بزنیم.

محبی: به امید خدا من خیلی به این موضوع امیدوارم. امیدوارم که آخر فصل هم چنین مصاحبه‌ای داشته باشیم و با قهرمانی فصل را به مایان رسانده باشیم.

آقایی‌پور: از خدا می‌خواهم که مسیر خوب و آسانی را پیش روی ما بگذارد و ما با تلاش زیاد بتوانیم این مسیر را به خوبی پیش ببریم و به قهرمانی برسیم.

مطلب قبلی فیضی و فروزنده طلایی‌های تیم ملی فوتبال بانوان
مطلب بعدی پیروزی شیرین طلایی پوشان کنار سواحل همیشه فارس
چاپ
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
0رأی موافق 0رأی مخالف

جستجو در اخبار

DNN