اخبار

چه تقارن شگفت آوری!
Mohammad Reza Shahmoradi /
/ دسته ها: اخبار ورزشی

چه تقارن شگفت آوری!

این تقارن شاید بر آن شده تا رسالت ما را به ما یادآوری کند.

گفتیم امسال که روز خبرنگار و روز عاشورا مقارن شده، خیلی به خبرنگار توجهی نمی شود. گفتیم خود خبرنگاران هم راضی به این نیستند امروز را کسی به ایشان تبریک بگوید و تکریمشان کند؛ اما ما شیعه امامی هستیم که هزار و چهارصد سال است با جلوه خونین خود، ما را به شگفتی وا می‌دارد.

ما در پرتو نوری هستیم که هر آن به رنگی دل می‌برد و هر آینه به کشفی تازه دعوتمان می‌کند. مگر نه اینکه عاشورا آوردگاه آزادگی و بردگی دنیاست؟ و مگر نه اینکه نیرنگ، راستی را در‌محاصره گرفته؟ این تقارن شاید بر آن شده تا رسالت ما را به ما یادآوری کند.

این که در هر مختصات جغرافیایی، زیر خیمه انسانیت و آزادگی باشیم و برای کشتن نیرنگ به میدان برویم. این بار میدانی از جنس روایت؛ از جنس عبارت و شهید آن است که روایتش خونین باشد. شهید آن است که خود شهادت بدهد بر راستی و درستی روایتش.

تو گویی روز خبرنگار اینجا بین حسینیه نشسته تا روایت کند، آن حقیقت ازلی و ابدی عالم را. روز خبرنگار خود را دوان دوان به روز عاشورا رسانده، تا آینه باشد، روایت روز واقعه را. از این روی باید امسال روز خبرنگار را به پاس راویان حقیقت از زینب کبری سلام الله علیها تا به امروز، گرامی داشت. خوشا به حال روز خبرنگار که به عاشورا رسید.
اینجانب تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی را گرامی داشته و برای تمامی فعالان عرصه خبر آرزوی توفیق روزافزون دارم.
محمدصادق میرصالحیان
ظهر عاشورای ۱۴۰۱ - ۱۷ مرداد

مطلب قبلی شهاب در سپاهان ماندنی شد
مطلب بعدی سفر مدیران باشگاه النجف به اصفهان
چاپ
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
0رأی موافق 0رأی مخالف

جستجو در اخبار

DNN